0
Το καλάθι είναι άδειο

12 + 1 επαγγελματίες αποκαλύπτουν τα μυστικά για μια επιτυχημένη καφετέρια!

20/05/2019
από γιωργοσ θανοσ

Μια καφετέρια, αλλά και γενικά μια οποιαδήποτε επιχείρηση εστίασης, έχει τις δικές της, ξεχωριστές προκλήσεις. 13 επαγγελματίες βοηθούν baristi και επιχειρηματίες με απλές, πρακτικές συμβουλές.

Η εργασία στον τομέα της εστίασης είναι ιδιαίτερα απαιτητική, γεμάτη άγχος και χρειάζεται προσαρμοστικότητα, συνεχή εγρήγορση και επιμονή στη λεπτομέρεια. Είτε από την σκοπιά του επιχειρηματία, είτε από την σκοπιά του barista, ο καφές είναι ένα επάγγελμα που απαιτεί συνεχή εξέλιξη, στενή παρακολούθηση της πορείας του καταστήματος και εμμονική, συχνά, προσοχή δεκάδων μικρών παραγόντων. Πώς μπορεί ένας σύγχρονος barista ή ένας επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στο χώρο του καφέ να βελτιώσει το παρεχόμενο προϊόν, να ξεχωρίσει και να κάνει τη διαφορά;

Συγκεντρώσαμε 12 + 1 απλές συμβουλές, από ανθρώπους με εμπειρία! Οι συμβουλές που ακολουθούν συλλέχθηκαν το 2017 στο Coffee Festival του Λονδίνου και αποτελούν αποστάγματα σοφίας από διακεκριμένους επαγγελματίες του χώρου, οι οποίοι δεν θεωρητικολογούν, αλλά μεταφέρουν με απλά λόγια τη δική τους εμπειρία, μετά από χρόνια τριψίματος κι ενασχόλησης με τον καφέ. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες είναι baristi, ωστόσο ανάμεσα τους υπάρχουν και επιχειρηματίες. Οι συμβουλές φυσικά απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε επαγγελματίες της εστίασης, ωστόσο ακόμα και οι ερασιτέχνες καφελάτρες είναι σίγουρο πως θα ωφεληθούν, αν ακολουθήσουν, λιγότερο ή περισσότερο, τις παρακάτω συμβουλές!

 

Ποιο είναι το κλειδί της επιτυχίας για μια καφετέρια;  

 

«Πάντα να χρησιμοποιείς υψηλής ποιότητας φρεσκοαλεσμένο καφέ. Ό,τι εκχύλιση κι αν καλείσαι να ετοιμάσεις, από espresso μέχρι Cold Brew, να είσαι σίγουρος πως η διαφορά στην ποιότητα εντοπίζεται πάντα στο ποτήρι». Philip, Dripster Coffee Co.

«Καλός καφές, καλός εξοπλισμός, και συνεχής, συνεχής εξάσκησηTom, Volcano Coffee Works

«Κράτα πάντα τον εξοπλισμό σου καθαρό. Εξάσκησε τις κινήσεις σου μέχρι να σου γίνουν ρουτίνα». Eric, Small Batch Coffee

«Κράτα πάντα τον εξοπλισμό και τον πάγκο σου καθαρόDan, Origin Coffee Roasters

«Εστίασε στον πελάτη. Η τεχνική κατακτάται, όμως η αλληλεπίδραση με τον πελάτη έχει τη δική της σημασία. Μη φτιάχνεις τον καφέ που σου αρέσει, προσπάθησε να καταλάβεις τι ακριβώς καφέ θέλει να πιει αυτός που έχεις απέναντί σου» Ancis, Rocket Bean Roastery

«Δώσε σημασία στο να παράγεις πάντα σταθερής ποιότητας και γεύσης espresso. Αντιμετώπισέ τον σαν cocktail, όπου η ακρίβεια παίζει σημαντικό ρόλο. Καλοί καφέδες βρίσκονται εύκολα, μαγαζιά με σταθερή ποιότητα βρίσκονται δυσκολότερα.» Anson, Ozone Coffee Roasters

«Τήρησε τις διαδικασίες σου με ευλάβεια, χωρίς παραχωρήσεις, από την αρχή ως το τέλος» Ross & Chris, Hand-Roasted Coffee

«Κάνε την συνολική εμπειρία του πελάτη σου το ίδιο σημαντική και ξεχωριστή με τον καφέ που του σερβίρεις». Adam, Allpress Espresso

«Σεβάσου τη μηχανή σου. Ακολούθα τους κανόνες. Μείνει κολλημένος στις σωστές αναλογίες. Αν έχεις μαγαζί, είναι καλύτερο να είσαι καλός και σταθερός, πάρα να ρισκάρεις εξωφρενικές διακυμάνσεις». Ben, La Marzocco

«Όταν πρόκειται για Latte Art, μη το παρακάνεις. Ξεκίνα από τα βασικά, μάθε τα καλά, και κάνε υπομονή μέχρι να μπορείς να προχωρήσεις παρακάτω. Dan, Oalty

Καθάρισε τη μηχανή σου! Το κόστος από μια βρώμικη μηχανή είναι δυσθεώρητο» Grady, Wogan Coffee

«Το σταθερό προϊόν είναι το κλειδί της επιτυχίας. Επένδυσε σε καλές ζυγαριές. Πιες πολύ καφέ, για να εξασκήσεις τον ουρανίσκο σου. Μη φοβάσαι να ρωτήσεις και να αναρωτηθείς. Άκου τον πελάτη σου.» Matt, Caravan of Coffee

 «Προσαρμόσου στο μαγαζί που δουλεύεις, ή αν είσαι ιδιοκτήτης, σιγουρέψου ότι η ομάδα σου δουλεύει αρμονικά. Η ισορροπία μεταξύ ταχύτητας και ποιότητας που απαιτεί ένα μαγαζί εστίασης χρειάζεται μια ομάδα που να μπορεί να λειτουργεί πάντα το ίδιο αποδοτικά» Alex, Greencup Roasters.

 

Μελετώντας τα λόγια των επαγγελματιών, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι εξαιρετικά επιτυχημένοι στον τομέα τους, μπορούμε να συνοψίσουμε ότι η επιτυχία κάθε νέας επιχείρησης εστίασης κρύβεται σε απλά, αλλά βασικά βήματα: στην καθαριότητα, στην σταθερότητα του τελικού προϊόντος, στη συνεχή εξάσκηση κι επιμονή στη λεπτομέρεια, στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών, μέχρι αυτές να γίνουν «ρουτίνα», αλλά και στο σωστό «κούρδισμα» της ομάδας που απαρτίζει το προσωπικό του μαγαζιού, και βέβαια, στο σεβασμό στον πελάτη.

Ο καφές δεν είναι μια εύκολη δουλειά. Είναι όμως, μια δουλειά που αν γίνει σωστά και με επαγγελματισμό, ανταμείβει πάντα τόσο τον επιχειρηματία όσο και τους εργαζόμενους. Σημασία έχει, τελικά, να σερβίρει κανείς στους πελάτες του τον καφέ που τους αξίζει!

 

με στοιχεία από το jobtoday.com

Σχόλια

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Νέα δημοσίευση