Τα εικονίδια των εκπτώσεων φεύγουν, οι τιμές μένουν ίδιες! Βάσει ΦΕΚ 35935/2023
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ για αγορές άνω των 69 €
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 210 88 10 717
0

"Slow Coffee", ένα κίνημα για το μέλλον του καφέ

10/11/2021
από coffees.gr

Όταν το Slow Food Movenent ένωσε τις δυνάμεις του με την Lavazza, γεννήθηκε ένα νέο κίνημα στο χώρο του καφέ.

Συνηθίζουμε να λέμε πως ο χρόνος είναι χρήμα, και στους φρενήρεις ρυθμούς που ζούμε, η ταχύτητα έχει σημασία. Για ένα διατροφικό και γαστρονιμικό κίνημα όμως που αναπτύχθηκε στην Ιταλία και βρήκε υποστηρικτές σε όλο τον κόσμο, το «αργό φαγητό» είναι καλύτερο. Με ένα χαρακτηριστικό κόκκινο σαλιγκάρι για λογότυπο, το κίνημα του Slow Food μετρά πάνω από τριάντα χρόνια ζωής και πρόσφατα επεκτάθηκε και στον χώρο του καφέ.

 

Τι είναι το Slow Food;

Η Slow Food είναι μια μη κερδοσκοπική εταιρεία που ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 80 στην Ιταλία από τον Carlo Petrini. Αντιδρώντας αρχικά στο άνοιγμα διεθνών αλυσίδων fast food κοντά σε εμβληματικά σημεία της Ρώμης, όπως τα περίφημα «Ισπανικά Σκαλιά», ο Petrini μαζί με άλλους ομοϊδεάτες ξεκίνησε ένα κίνημα που θα προωθούσε το τοπικό φαγητό, την παραδοσιακή μαγειρική και τα τοπικά προϊοντα. Βασισμένοι στην αντίθεσή τους στο Fast Food, ονόμασαν το κίνημά τους Slow Food, και βρήκαν σαν ταιριαστό λογότυπο ένα... σαλιγκάρι!

Στα χρόνια που πέρασαν, το κίνημα έγινε παγκόσμιο, με παρουσία σε περισσότερες από 150 χώρες. Η οργάνωση προωθεί μικρές τοπικές επιχειρήσεις εστίασης που ακολουθούν τις αρχές της, αλλά και παραγωγούς γεωργίας και κτηνοτροφίας που βασίζονται στις  αρχές της βιωσιμότητας. Παράλληλα, πιστοποιεί επιχειρηματίες που μοιράζονται το ίδιο όραμα και την ίδια οπτική, ενώ στην Ιταλία διατηρεί και εξειδικευμένες  σχολές γαστρονομίας και μαγειρικής.

 

Από το Slow Food στον Slow Coffee!

Δεδομένης της δημοφηλίας του καφέ, αλλά και των Ιταλικών ριζών του κινήματος του Slow Food, ο καφές δε θα μπορούσε να μείνει έξω από το όραμα της εταιρείας. Έτσι, φέτος  γεννήθηκε το Slow Food Coffee Coalition, ένα ανοικτό δίκτυο που απευθύνεται σε όλους όσοι εμπλέκονται στην αλυσίδα του καφέ, από τους αγρότες ως τους καταναλωτές.  Ο σκοπός του Coffee Coalition είναι η διάθεση στην αγορά ποιοτικού, καθαρού, δίκαιου και βιώσιμου για όλους καφέ.

Το μανιφέστο του Coffee Coalition καλύπτει πραγματικά πάρα πολλές πτυχές του καφέ, ξεκινώντας από την διατήρηση των οικοσυστημάτων και την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του καφέ, περνώντας στις εργασιακές συνθήκες και τις δίκαιες αμοιβές των παραγωγών και εισάγοντας έννοιες όπως η διαφάνεια και η ιχνιλασιμότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα του καφέ.  Στο μανιφέστο προβλέπονται διάφορες δεσμεύσεις για τους αγρότες, τους εμπόρους, τους roasters και τους blenders, τους baristi και φυσικά τους καταναλωτές – που εν τέλει έχουν τη δύναμη, μέσω των επιλογών τους, να επηρεάσουν πραγματικά τον κόσμο του καφέ.

To δίκτυο φυσικά δεν περιορίζεται μόνο στην θεωρία, αλλά οργανώνει εκπαιδευτικά σεμινάρια, φέρνει σε επαφή ανθρώπους που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν σε αυτό, όπως παραγωγούς, εμπόρους και διανομείς, και φροντίζει να ακούγονται και να διαδίδονται οι απόψεις όλων όσων εμπλέκονται σε αυτό, σε ολόκληρο τον πλανήτη.

 

Με την υποστήριξη της Lavazza, για ένα καλύτερο μέλλον στον καφέ.

Το Coffee Coalition γεννήθηκε μέσα από τους κόλπους του Slow Food και υλοποιήθηκε με την υποστήριξη της Lavazza. Όντας ένα από τα μεγαλύτερα και πιο αναγνωρίσιμα espresso brands όχι μόνο της Ιταλίας αλλά και ολόκληρου του πλανήτη, η Lavazza είναι μια εταιρεία που έχει αποδείξει ότι αγωνιά πραγματικά για το μέλλον του καφέ, αναλαμβάνοντας κατά καιρούς πρωτοβουλίες που σκοπό έχουν τις δίκαιες αμοιβές των παραγωγών αλλά και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της καλλιέργειας του καφέ. Η σειρά Tierra της Lavazza είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα για το πώς η εταιρική ευθύνη μπορεί να παράξει εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα και να αλλάξει την αντίληψη του καταναλωτή.

 

Οι παλιοί έλεγαν πως ο σωστός καφές θέλει το χρόνο του και πρέπει να πίνεται αργά – σίγουρα δε φανταζόντουσαν πως τα λόγια τους θα γινόντουσαν, στο γύρισμα του αιώνα, ένα κίνημα που αγωνιά για το μέλλον του αγαπημένου μας ροφήματος.